KAMPANJE HELE NOVEMBER - LETTLØFT!

TRYGG OG EFFEKTIV DRIFT MED SERVICEAVTALE

Regelmessige kontroller og jevnlig vedlikehold øker sikkerheten og reduserer sjansen for stopp i produksjonen. Det gir deg trygghet i hverdagen, og mer tid til å fokusere på selve driften. Vi tilbyr serviceavtale for de fleste typer kraner og løfteutstyr.

Hva er inkludert i vår serviceavtale?

Vi skreddersyr vår serviceavtale etter dine unike behov. Den sakkyndige kontrollen er alltid inkludert, men utover dette bestemmer du selv hva du ønsker vår hjelp med. 

Vi tar en grundig inspeksjon av utstyret for å sikre at det fungerer på en trygg måte og oppfyller alle gjeldende lover og forskrifter. Etter kontrollen får du en en detaljert rapport, og vi går gjennom funnene sammen med deg. Du får konkrete forslag på utbedringer for å få utstyret godkjent, samt nyttige råd for videre drift.

Vi sørger for at alle dokumenter knyttet til utstyret er oppdatert. Dette gjelder blant annet bruksanvisning, sertifikat og samsvarserklæring. Alle dokumentene lagres i vårt datasystem, Arkivet, og er lett tilgjengelige for både deg og myndighetene.

Har du utstyr som blir hyppig brukt eller operer i et krevende miljø, anbefaler vi å utføre jevnlige inspeksjoner. Vi har da muligheten til å oppdage feil og mangler på et tidlig tidspunkt. Inspeksjonene kan også kombineres med forebyggende vedlikehold. I tilfeller hvor det er behov for mer omfattende vedlikehold setter vi opp en skreddersydd plan sammen med deg.

Har du problemer med utstyret er vi raskt på plass for å hjelpe deg. En driftsstans vil ha vår høyeste prioritet.

For eldre kraner kan det være nyttig å gjør en restlevetidsberegning. Det gir deg et realistisk bilde på hvor lenge det er til kranen bør byttes ut.

Hvorfor velge oss?

Rask respons

Med vår brede geografiske dekning er vi godt posisjonert til å hjelpe deg ved driftsstans eller andre uforutsette problemer - uansett hvor i landet du er.

Dyktige fagfolk

Du er sikret teknikere med høy kompetanse og lang erfaring med kraner og annet løfteutstyr. De kjenner bransjen, produktene og de beste løsningene.

Direkte kontakt med tekniker

Hos oss har du bare et kontaktpunkt å forholde deg til. Du ringer direkte til din tekniker når du har behov for assistanse.

Sakkyndig kontrollør

Vi er godkjent av sertifiseringsorganet ASAS som virksomhet type S1, med rett til å utføre periodisk kontroll og til å sertifisere arbeidsutstyret når det foreligger attest på at dette er konstruert etter anerkjente normer.

G1 – Mobilkraner

G2 – Tårnkraner

G3 – Portal-, Sving og Container-kraner

G4 – Bro/traverskraner, inkludert motoriserte svingkraner og shuttleliftkraner

G7 – Vinsjer/spill/taljer, manuelle lett-, søylesving- og veggsving-kraner

G8 – Kjøretøymonterte kraner

G10 – Manuelt drevne taljer

G20 – Fastmonterte hydrauliske kraner

RX – Alle typer løfteredskaper

TX – Alle typer løfte og stablevonger for gods

PX – Alle typer personløftere

SX – Alle typer scenerigger

HX – Alle typer hengestillas

KX – Alle typer klatrestillas for høyder over 3 meter

BHX – Byggeplassheiser, alle typer

Full oversikt med Attestarkivet

Som en del av vår serviceavtale får du kostnadsfri tilgang til vårt system for dokumenthåndtering. Her har du innsyn i historikken til utførte og kommende kontroller samt en oversikt over egen utstyrspark opp til siste kontroll. Les mer om Attestarkivet her.

Vi er veldig fornøyd med vår serviceavtale hos Industrikran. De er raskt på plass, og løser alle problemer som oppstår. Ryddige og pliktoppfyllende.

Tommy Snildal, Moelven Limtre

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svaret på det våre kunder oftest lurer på. Har du andre spørsmål, ta kontakt med oss. Vi hjelper deg mer enn gjerne!

Ja, vi tar kontakt med deg og sørger for at kontrollen blir utført til riktig tid. 

Vi har gode avtaler på liftleie og kan organisere dette om du ønsker.

Ja, etter hver kontroll sender vi deg en digital rapport på e-post. Denne blir også lagret i vårt datasystem, og du kan enkelt hente den ut i ettertid. 

På alle nye ABUS kraner blir garantien utvidet fra 1 til 5 år når du inngår serviceavtale med oss. Gjelder ikke andre merker eller eldre kraner.

Vi tar alltid hensyns til kundens produksjon når vi avtaler tidspunkt for kontroller, og kan legge det til kvelder eller helger der det er nødvending. 

Ja, vår serviceavtale gjelder for alle kranmerker. 

Ta kontakt

Ønsker du et tilbud på serviceavtale? Fyll ut skjemaet så tar vi kontakt med deg snarest. 

Hva er 10+4?