TRYGG OG EFFEKTIV DRIFT MED SERVICEAVTALE
Regelmessige kontroller og jevnlig vedlikehold øker sikkerheten og reduserer sjansen for stopp i produksjonen. Det gir deg trygghet i hverdagen, og mer tid til å fokusere på selve driften. Vi tilbyr serviceavtale for de fleste typer kraner og løfteutstyr.
Hva er inkludert i vår serviceavtale?
Vi skreddersyr vår serviceavtale etter dine unike behov. Den sakkyndige kontrollen er alltid inkludert, men utover dette bestemmer du selv hva du ønsker vår hjelp med.
Årlig sakkyndig kontroll
Vi tar en grundig inspeksjon av utstyret for å sikre at det fungerer på en trygg måte og oppfyller alle gjeldende lover og forskrifter. Etter kontrollen får du en en detaljert rapport, og vi går gjennom funnene sammen med deg. Du får konkrete forslag på utbedringer for å få utstyret godkjent, samt nyttige råd for videre drift.
Ajourhold av utstyrsdokumentasjon
Vi sørger for at alle dokumenter knyttet til utstyret er oppdatert. Dette gjelder blant annet bruksanvisning, sertifikat og samsvarserklæring. Alle dokumentene lagres i vårt datasystem, Arkivet, og er lett tilgjengelige for både deg og myndighetene.
Jevnlige inspeksjoner og forebyggende vedlikehold
Har du utstyr som blir hyppig brukt eller operer i et krevende miljø, anbefaler vi å utføre jevnlige inspeksjoner. Vi har da muligheten til å oppdage feil og mangler på et tidlig tidspunkt. Inspeksjonene kan også kombineres med forebyggende vedlikehold. I tilfeller hvor det er behov for mer omfattende vedlikehold setter vi opp en skreddersydd plan sammen med deg.
Reparasjoner og utbedring av feil
Har du problemer med utstyret er vi raskt på plass for å hjelpe deg. En driftsstans vil ha vår høyeste prioritet.
Restlevetidsberegning
For eldre kraner kan det være nyttig å gjør en restlevetidsberegning. Det gir deg et realistisk bilde på hvor lenge det er til kranen bør byttes ut.
Hvorfor velge oss?
Rask respons
Dyktige fagfolk
Direkte kontakt med tekniker
Sakkyndig kontrollør
Vi er godkjent av sertifiseringsorganet ASAS som virksomhet type S1, med rett til å utføre periodisk kontroll og til å sertifisere arbeidsutstyret når det foreligger attest på at dette er konstruert etter anerkjente normer.
Sertifikatet gjelder for følgende kompetanseområder
G1 – Mobilkraner
G2 – Tårnkraner
G3 – Portal-, Sving og Container-kraner
G4 – Bro/traverskraner, inkludert motoriserte svingkraner og shuttleliftkraner
G7 – Vinsjer/spill/taljer, manuelle lett-, søylesving- og veggsving-kraner
G8 – Kjøretøymonterte kraner
G10 – Manuelt drevne taljer
G20 – Fastmonterte hydrauliske kraner
RX – Alle typer løfteredskaper
TX – Alle typer løfte og stablevonger for gods
PX – Alle typer personløftere
SX – Alle typer scenerigger
HX – Alle typer hengestillas
KX – Alle typer klatrestillas for høyder over 3 meter
BHX – Byggeplassheiser, alle typer
Full oversikt med Attestarkivet
Som en del av vår serviceavtale får du kostnadsfri tilgang til vårt system for dokumenthåndtering. Her har du innsyn i historikken til utførte og kommende kontroller samt en oversikt over egen utstyrspark opp til siste kontroll. Les mer om Attestarkivet her.
Vi er veldig fornøyd med vår serviceavtale hos Industrikran. De er raskt på plass, og løser alle problemer som oppstår. Ryddige og pliktoppfyllende.
Tommy Snildal, Moelven Limtre
Ofte stilte spørsmål
Her finner du svaret på det våre kunder oftest lurer på. Har du andre spørsmål, ta kontakt med oss. Vi hjelper deg mer enn gjerne!
Blir jeg varslet når det er kontroll?
Ja, vi tar kontakt med deg og sørger for at kontrollen blir utført til riktig tid.
Stiller dere med lift?
Vi har gode avtaler på liftleie og kan organisere dette om du ønsker.
Får jeg digital rapport etter kontroll?
Ja, etter hver kontroll sender vi deg en digital rapport på e-post. Denne blir også lagret i vårt datasystem, og du kan enkelt hente den ut i ettertid.
Får jeg utvidet garanti hvis jeg inngår serviceavtale?
På alle nye ABUS kraner blir garantien utvidet fra 1 til 5 år når du inngår serviceavtale med oss. Gjelder ikke andre merker eller eldre kraner.
Kan dere utføre kontroller utenfor normal arbeidstid?
Vi tar alltid hensyns til kundens produksjon når vi avtaler tidspunkt for kontroller, og kan legge det til kvelder eller helger der det er nødvending.
Gjelder serviceavtalen for alle kranmerker?
Ja, vår serviceavtale gjelder for alle kranmerker.
Ta kontakt
Ønsker du et tilbud på serviceavtale? Fyll ut skjemaet så tar vi kontakt med deg snarest.